SERVICII DE PRECONCEDIERE


  reprezinta primul stagiu prin care va trece o persoana, care urmeaza sa fie disponibilizata, pentru a se reintegra pe piata muncii, acestea constituind premisele pentru aplicarea masurilor active pentru combaterea somajului si pentru reintegrarea profesionala a persoanelor disponibilizate.
  Efectuarea serviciilor de preconcediere au ca scop, diminuarea efectului social nefavorabil al restructurarii activitatii agentilor economici prin prevenirea sau reducerea perioadei de somaj a persoanelor afectate de acest proces ca si a persoanelor amenintate de riscul de a deveni someri. Principalele sub-activitati Rezultate urmarite
atenuarea impactului social creat de disponibilizare si reintegrarea pe piata fortei de munca cat mai rapid a unui numar cat mai mare de disponibilizati.

Locul de desfasurare si dotarea necesara Personalul implicat in realizarea activitatii:
Serviciile sunt furnizate de personalul specializat din cadrul diferitelor compartimente ale AJOFM

Modul de lucru:   Plasarea pe locurile de munca vacante existente pe plan local si instruirea in ceea ce priveste modalitatile de cautare a unui loc de munca. Aceste servicii se realizeaza prin:   Pentru persoanele pentru care ocupatia de baza nu mai are cautare pe piata fortei de munca se pot aplica, dupa caz, masuri de reorientare profesionala in cadrul unitatii sau prin cursuri de formare de scurta durata.
  Aceaste masuri se realizeaza prin asigurarea unor servicii de informare si consiliere privind cariera profesionala, precum si/sau prin organizarea de cursuri de formare profesionala de scurta durata ori de instruire la locul de munca.
  Sondarea opiniei salariatilor si consilierea acestora cu privire la masurile de combatere a somajului care au ca scop identificarea necesitatilor si prioritatilor persoanelor asistate, in vederea orientarii acestora catre cele mai potrivite masuri active.
  Modalitatile de realizare a acestei masuri constau in chestionarea persoanelor care urmeaza sa fie concediate cu privire la planurile de viitor, la serviciile solicitate, la experienta in alte activitati decat cele in care sunt calificate, precum si in evaluarea si valorificarea chestionarelor in vederea orientarii lor spre masurile de combatere a somajului.